Tervetuloa vapaaehtoisten koulutukseen 20.-21.5.2017 Helsingissä!

Nuori nainen ja endometrioosi-projekti kouluttaa vapaaehtoisia pitämään oppilaitoksissa Menkat ei saa estää elämästä- oppituntia.

Koulutus on tarkoitettu kaikille Endometrioosiyhdistyksen jäsenille iästä riippumatta. Olennaista on motivaatio tehdä vapaaehtoistyötä kouluissa ja halu jakaa myös omaa endometrioositarinaa nuorille. Koulutuksesta saat selkeät ohjeet ja materiaalit oppilaitoskäyntiä varten. Lisäksi saat varmuutta esiintymiseen ja nuorten kohtaamiseen.

Koulutus järjestetään Hotelli Helkassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23, Helsinki), joka on kävelymatkan päästä Helsingin rautatieasemalta. Koulutus on toimintaan sitoutuneille Endometrioosiyhdistyksen jäsenille ilmainen ja sisältää molempiin koulutuspäiviin osallistuville majoituksen Hotelli Helkassa lauantai-sunnuntai väliselle yölle. Jos sinun on mahdoton ehtiä Helsinkiin järkevästi lauantai päiväksi, tarjoamme mahdollisuuden yöpyä Helkassa jo edellisen yön 2hh huoneessa omakustannushintaan 40€. Korvaamme koulutukseen tulijoille matkakulut yhdistyksen matkakustannusohjeen mukaisesti, edullisimman julkisen kulkuneuvon taksojen mukaan.

Ilmoittaudu koulutukseen tämän lomakkeen kautta viimeistään perjantaina 5.5. klo 13.00. Ilmoittautuminen on sitova ja ilman asiallista syytä peruuttamatta jääneestä koulutuspaikasta veloitamme kokouspaketin hinnan viikonlopulta, 94€.

Koulutuksen ohjelma tarkentuu lähiaikoina:

Lauantai

Klo 11.30 Aloitus ja tutustuminen kokoustilassa
Klo 12.00 Lounas
Klo 13.00 Menkat ei saa estää elämästä oppitunti ja miten homma hoidetaan käytännössä
Klo 14.30 Kahvitauko
Klo 15.00 Seksuaalikasvatuksen merkitys ja puheeksiottaminen nuorten kanssa (Seksuaaliterapeutti Anna-Riitta Kässi)
Klo 16.00 Esiintymisvalmiuksien kasvattaminen (Puheviestinnän kouluttaja Hanna Porrassalmi)
Klo 17.45 Tauko
Klo 18.00 Päivän yhteenveto
Klo 19.00 Illallinen Satkarissa

Sunnuntai

Aamiainen omaan tahtiin
Klo 9.30 Kokemuspuheenvuoron rakentaminen ja harjoite
Klo 12.00 Lounas
Klo 13.00 Vapaaehtoisuuden monet muodot, kurssipalaute, kurssin päätös
Klo 14.00 Iltapäiväkahvit

HUOM! Koulutukseen osallistujille on lähetetty sähköpostia aiheesta, Gmailiin menneet viestit löytyvät todennäköisesti roskapostista! Pahoittelut vaivannäöstä!

Lisätietoja koulutuksesta: Projektikoordinaattori Maija Borén, maija.boren@endometrioosi.fi tai 050 503 0900.