Endometrioosia sairastavat tekevät Endometrioosiviikon 2017

Endometrioosiviikon aikana on paljon mahdollisuuksia osallistua ja vaikuttaa.

Jaa tietoa Moonasta ja endometrioosista: Voit jakaa kuvia suoraan Endometrioosiyhdistyksen somesta tai ladata tältä sivulta ja jakaa omalle kohderyhmällesi. Huomioi, että kuvia ei aina tarvitse jakaa julkisesti somessa, vaan ryhmäviestit pienemmälle, tarkkaan valitulle kohderyhmälle ovat yhtälailla tärkeitä. Toivomme, että liittäisit kuvan yhteyteen meidät (@endometrioosiry) ja joitain seuraavista aihetunnuksista: #endometrioosi #endometrioosiviikko #menkateisaaestääelämästä #moona.

Tästä kuvasta saatavilla myös ruotsin ja englanninkieliset versiot, skrollaa sivun alas asti!

Lataa taustakuva Facebook-profiiliin

Osallistu kampanjaan, kerro millainen sinun monimuotoinen Endometrioosisi on!

Marin endometrioosi särkee alaselästä reisiin asti, Oonan endometrioosi on muuten hallussa hormonilääkityksellä, mutta suoli on ärtyisä ja ulostaminen sattuu. Endometrioosi on heikentänyt Kaisan hedelmällisyyttä ja hän toivoo, että raskautuisi nopeasti niin, ettei endometrioosi ehtisi villiintyä ilman hormonilääkitystä. Puhumattakaan niistä muista oireista!

Suomessa on 200 000 erilaista ja tärkeää tarinaa endometrioosista. Endometrioosiviikko 2017 nostaa esille endometrioosin moninaisuuden ja sairauden vaikutuksen naisen elämään.

Millainen sinun monimuotoinen endometrioosisi on? Haastamme sinut kertomaan sinun arvokkaan tarinasi. Tee video tai kuva, jossa kerrot, millainen sairaus sinun endometrioosisi on. Julkaise tuotos esimerkiksi omalla Facebook, Instagram tai YouTube-tililläsi. Liitä kuvaan aihetunniste  #minunendometrioosini, #endometrioosiviikko ja #menkateisaaestääelämästä.

Jaamme julkisia kampanjatunnuksella tehtyjä kuvia ja videoita Endometrioosiviikolla 20.-26.3.2017 ja sen jälkeen sosiaalisessa mediassa.

Vinkkejä osallistumiseen!

• Tuotoksissa tärkeintä on tuoda esille juuri sinun äänesi, emme etsi Oscar-palkintogaalaehdokkaita
  • Hyvä pituus videolle on 3-10 min, riippuen myös julkaisualustasta
  • Videolla on hyvä kertoa vähän endometrioosista tai vinkata käymään esimerkiksi yhdistyksen nettisivuilla www.endometrioosi.fi
  • Kuvissa ja videoissa voi tuoda näkyville myös rekvisiittaa, joka liittyy sinun endometrioosisi oireiden lievittämiseen tms.
  • Voit tehdä kuvan tai videon myös nimettömänä. Lähetä se meille maija.boren(a)endometrioosi.fi ja julkaisemme sen ilman tunnistetietoja esimerkiksi nimimerkillä.
  • Kuvan tai videon voi jakaa myös pelkästään omille läheisille, jotta he ymmärtäisivät paremmin, millainen sinun endometrioosisi on.